Bikepacking Slovenia – bucla vestică via Alpii Iulieni (Triglav) – prima parte

Când? 10-17 iulie 2017

Povestea: Îmi doream de mult timp să experimentez bikepacking-ul de mai multe zile, pe o rută lungă care să merite efortul și investiția, așa că într-o zi ploioasă am descoperit saitul www.bikepacking.com, în care ultima postare era cu ruta pe care am făcut-o și eu. Când văd ceva ce-mi place, sau când ideea de a face ceva care mă face fericită îmi surâde 100% eu nu stau mult pe gânduri, pun repede în aplicare, dacă am resursele necesare la momentul oportun. Nu planific nimic cu mult timp înainte, sunt omul momentului, ca un copil care-și ia jucăria preferată și pleacă. Niciodată nu mi-am bătut capul nici măcar cu organizatul, nu mă gândesc prea mult înainte, oricum totul este imprevizibil, orice se poate întâmpla, nu are rost să planific prea multe, merg, văd ce se întâmplă și mă bucur de moment. Atâta știu să fac, să trăiesc clipa! Îmi place incertitudinea, îmi place să nu știu ce e după colț, mă bag cu capul înainte în orice, vreau să experimentez totul intens, aici, acum, nu în trecut, nici în viitor.

Ruta aleasă m-a impresionat profund. Slovenia este o țară mai mult decât frumoasă și civilizată, este o experiență care merită din plin trăită. Are peisaje superbe, oamenii sunt foarte primitori (n-ai să întâlnești naționalismul și aroganța care o poți întâlni la alte popoare), totul este foarte bine gândit, foarte bine pus la punct.

De ce Slovenia?

În primul rând că are munți! Și niște munți de care m-am îndrăgostit-Parcul Național Triglav, un loc de basm, un loc de unde nu-ți mai dorești să pleci vreodată.

Peisajele: Slovenia este considerată *cea mai verde* țară din lume. Oriunde întorceam capul era plin de păduri, ape, aer curat, în viața mea nu am mai văzut atâtea păduri în câmpul meu vizual, pe o suprafață atât de întinsă (și nici urmă de defrișare!). Predominant păduri de conifere, dealuri verzi, văi cu ape mai curate cred decât cea pe care o beau de la robinet.

Alte atracții inedite, pe lângă munții și pădurile lor parcă de o frumusețe ireală, sunt Lacul Bled și Valea Soca, niște locuri extraordinare unde poți desfășura orice fel de activitate outdoor, inclusiv bouldering!

GPS trackul: AICI

Traseul este de 400 km (399,8 km mai exact) și inițial era împărțit în 7 zile, dar pe parcurs am realizat că se poate face și în mai puține (5 zile), și a arătat cam așa:

• Ziua 1: Ljubljana – Lake Bled 87 km. Am dormit la campingul de lângă lacul Bled. Pe seară ne-a prins furtuna iar când am ajuns la camping era întuneric. O familie de nemți care erau cu vanul și aveau un cort de 4 persoane uriaș gata montat, vazându-ne că nu găsim loc ne-au chemat să stăm la ei în cort. Am avut un noroc imens cu bunăvoința lor!
  • Ziua 2: Lake Bled – Trenta 67 km. Am dormit la campingul de la poalele muntelui, în Trenta. A fost ziua în care am intrat în Parcul Național Triglav și am urcat până la 1611 m, pasul Vrsic, prin peisaje care mi-au tăiat răsuflarea, vârfuri de munte și pereți de stâncă imenși.
  • Ziua 3: Trenta – Kobarid – Valea Soca – orașul Kanal (pe Soca) 83 km. Am dormit în orașul Kanal, pe malul râului Soca.
  • Ziua 4: Kanal – continuăm pe valea Soca – Nova Gorica – Ajdovscina 53 km. Am dormit în orașul Ajdovscina, unde a suflat un vânt de zile mari, de am crezut că-mi apleacă și cortul.
  • Ziua 5: Ajdovscina – Idrija – Ziri – Goranja vas -Ljubljana 110 km.

Cu albastru este ruta parcursă

-> Continuare (partea a2a)

Dacă ți-a plăcut articolul...