Creasta Rodnei: de pe Ineu pe Pietrosul

Când? 9-11 August 2015

Echipa: Eu și Mihai

Traseu (după harta de la Munții Noștri):

Ziua 1: Baia Sprie-Complex Borșa, urcare pe triunghi roșu-Cascada Cailor, Poiana Știol (banda albastră)-Șaua Gărgălău-începe traseul de creastă, banda roșie-Vf. Gărgălău-Vf. Clăii-Vf. La cepe-Vf. Omului-Șaua Cișa-Vf. Cișa-Tarniță lui Putredu-Vf.Coasta Netedă-Vf.Tomnatec-Gaura Ineului-Refugiul de sub Ineu-campat

Ziua 2: Gaura ineului-Vf. Ineu-Lacul Lala(cerc albastru)-retur înapoi în Șaua Gărgălău. Urmează Vf. Galațului-Vf. Laptele Mare-Șaua Puzdrele-Vf. Puzdrele-Tarnița Bârsanului-Tarnița și vârfurile Negoieselor-Șaua între izvoare-Fântâna lui Rătâfoi-Șaua Obârșia Rebrei -Tarnița la cruce schimb cu banda albastră-campat

Ziua 3: continuăm pe banda albastră Vârfurile Buhăescu mic și mare-Vf. Pietrosul Rodnei-cabana meteo-coborâre în Borșa- și înapoi acasă

Deși am început cu stângul drumeția, uitând harta în mașină, în drum spre Borșa, aventura tot avea să fie una pe cinste. ”Little Făgăraș” aș numi munții Rodnei, deoarce surprind prin frumoasele peisaje doar că nu-și arată colții de stâncă în atâta abundență, exceptând Pietrosul. A fost o tură frumoasă, o tură în 2, de care ne-am bucurat din plin.

Fauna de creastă care ne-a “frapat”: vipere și marmote.
*Sursele de apă dinspre Șaua Gărgălău spre Vf. Ineu sunt inexistente pe timp de secetă!!
*Indicatoarele sunt foarte proaste și indică timpi SF. În asemenea condiții cel mai folositor e să ai o hartă la tine și să n-o uiți nicăieri. Așa de rău mi-a părut după harta aia…am avut un gol în suflet preț de câteva ore.

Munții Rodnei sunt superbi și sunt accesibili pentru oricine cu orice fel de condiție fizică, având crestele mai line, eu sunt convinsă că se pretează perfect la schi de tură. Abia aștept iarna să mă reîntorc aici pe schiuri :D.

Dacă ți-a plăcut articolul...