Octombrie pe bicicletă (3): Piatra Craiului

Când? 15 Ocotmbrie 2017

Echipa: eu și Andrei

GPS track: AICI

După colțul de rai pe care l-am vizitat ieri ( vezi AICI), azi am vrut ceva mai tehnic, o coborâre mai grea. Zis și făcut. Am urcat până la cabana Curmătura, o urcare susținută, chiar abruptă pe alocuri, (în viziunea unui om care evită push bike-ul și merge pe bicicletă cât poate de mult, prin urmare urcarea e ciclabilă 100%), prin Cheile Prăpăstiile Zărnești, am ținut forestierul până sus. A fost o urcare provocatoare, la fel de provocatoare ca și coborârea care urmează.

Pe urcare ne-am întâlnit cu niște turiști, iar unul din ei exclamă ”Cât push-bike au băgat ăștia!”, la care Andrei îi răspunde ”N-a fost nici un metru de push bike!”, însă omului nu-i venea să creadă…

Pfuuu, susținută urcare! Ajungem în sfârșit la Curmătura, unde ne tragem sufletul, dar nu zăbovim, căci era plin de lume.

Și urmează coborârea, un single trail EXTRAORDINAR. Aș urca de 10 ori într-o zi doar ca să mai cobor pe acolo! Prima porțiune, de pădure, presărată cu bolovani și rădăcini, secretul este să nu pui frână! Păcat însă, că pe 2-3 porțiuni a trebuit să ne dăm jos căci ba era lume și era să-i luăm pe ghidon, ba am dat de trepte prea înalte și nu aveam viteza potrivită, din cauza ”condusului preventiv” să nu luăm turiști pe ghidon. Chiar înainte de ieșirea în Zănoagă trece un nene cu nevasta lui, el încruntat și cu o privire de imediat am crezut că ne ia la bătaie, se citea pe fața lui ”urăsc să văd bicicliști aici” (probabil ATV-uri, sau motocicliști sigur nu te-or fi deranjat nene rău și încruntat!), însă nevasta lui era foarte veselă și senină.

Porțiunea de poiană mi-a plăcut mult, bolovani și multă atenție, dar nu am apăsat frâna, ce minunat a fost! Și acum, când scriu, încă mă visez coborând pe acolo…Pădurea și ea avut multe de oferit, însă dacă nu ai o bicicletă pentru downhill, e ciclabilă doar 90%, căci la un moment dat sunt niște bolovani mai inabordabili, pe care fără un tractor de bicicletă, cum sunt cele pentru downhill, nu prea ai cum să te iei la trântă cu ei. Nu recomand traseul ăsta în week-end, deoarece există riscul să faci colecție de turiști pe ghidon :)). Pe alocuri, în loc să-i dăm mai în viteză, a trebuit să fim atenți să nu dăm peste oameni :(…

Pentru că 14 km de urcare susținută și coborâre tehnică nu ne-au fost suficienți, am hotărât să pedalăm până în Plaiul Foii (drum din păcate asfaltat de anul acesta 🙁 ) ca să admirăm toamna de pe versantul nord-vestic la Craiului. M-am întristat amarnic când am văzut câți melteni au acum acces până în Plaiul Foii…TRIST!

GPS track-ul AICI

Dacă ți-a plăcut articolul...