Piatra Craiului pe Brâna Caprelor

-Septembrie 2014-

După tentativa pe care am avut-o de a încerca Craiul pe la lanțuri, am rămas foarte dezamăgită că nu am apucat să-i văd creasta, că nu am apucat să văd mai mult din el, că nu am reușit să mă bucur la maxim de el.

După câteva zile, eu și Tudor ne-am propus să mergem iar în explorarea frumuseții Pietrei Craiului.

Neavând mașină care să ne ducă până în Plaiul Foii, să refacem iar traseul eșuat cu zile în urmă, am căzut de acord, că vom aborda altă rută, care nu necesită mijloc de transport.

Așadar traseul parcurs de noi sună așa:

Zărnești-Colțul Chiliilor (bandă albastră)-refugiul Diana- Brâul Caprelor (bandă albastră în continuare, căci de la refugiul Diana mai poți urma un traseu pe triunghiul albastru, parcă)-creastă (Vf. Padinei Popii)-o continuăm spre Vf. Ascuțit (cerc roșu)- de la Vf. Ascuțit coborâm la cabana Curmătura pe triunghi albastru-Zănoagă (banda galbenă)-Prăpăstiile Zărneștiului-Zărnești.

1 2

În spatele refugiului Diana se întinde Valea Urșilor, peisajul e absolut extraordinar. Păcat că pozele nu surprind decât o mică parte din spectacolul pe care muntele și natura ni-l oferă.

Pe drumul până la refugiu, vorbeam singură ca un radio, deci am avut un monolog, deoarce Tudor era foarte tăcut și parcă nu era în apele sale. După ce am încheiat ruta cu bine și am ajuns acasă mi-a zis și motivul: văzuse urme de urs prin pădure, si cu o noapte înainte visase că ne  mănâncă ursul :)).

4 6

Tudor a observat niște trasee de lungimi de coardă pe ruta noastră. Astfel ne-am creat proiecte pentru viitor 😀

7 8

De la aceste lanțuri începe brâna caprelor, o porțiune care pentru mine a reprezentat o eliberare maximă de adrenalină. Brâna Caprelor e o rută plină de grohotiș, sol negru, capre negre și mult scrambling (unul impus de condiția traseului :)) ). Traseul începe în vârful unei săritori, care părea destul de adâncă, așa că am fost foarte atenți cu traverseul care face trecerea în traseu. Recunosc că mi-a fost frică puțin deoarece mi-a alunecat bocancul și m-am speriat foarte tare, noroc cu Tudor care mi-a întins o mână de ajutor. Pentru un timp am rămas speriată și îl rugam pe Tudor să nu se îndepărteze prea tare de mine, deoarce vedeam cum mi se scurg bolovanii de sub picioare, iar eu mă țineam strâns ba de jnepenișul de pe traseu, ba de prizele de pe peretele din dreapta, pe unde era mai bine. Cu timpul această mică spaimă mi-a trecut și nu încetam să mă minunez de peisaj, de pereții imenși de stâncă…și de foarte multe capre negre.

9 10 11

Pe aici ne-am întâlnit cu un turist care cobora din creastă, de fapt se trăgea pe fese la propriu pe grohotiș. Ne-a întrebat dacă mai e mult, i-am zis ca mai e destul. Eram încă în stare de om speriat, așa că am urlat după el: ”Nu ești normal la cap, cum să cobori pe aici?”. Deși omul avea un spor mare la vale…

12 13

Înainte cu foarte puțin de creastă, am găsit un izvor superb (la Găvan) sculptat în stâncă și cu o apă care m-a răcorit pe măsură.

Garofița Pietrei Craiului

Și ajungem în creastă-Vf. Padinei Popii.

16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

De la vârful Ascuțit coborâm pe triunghi albastru, tot pe o zonă de grohotiș, dar mult atenuată.

27 28 29 30 31 32 33 34 35

Nu prea îmi convenea întoarcerea acasă. Mi-aș fi dorit să mai rămân…Dar de această dată eram fericită că ne-am dus traseul la bun sfârșit, că ne-am bucurat de frumusețea și sălbăticia lui. Voi reveni cu drag în Crai de câte ori voi avea ocazia.

Dacă ți-a plăcut articolul...